Personuppgiftsbehandling

För oss i Stora Lundby scoutkår är det viktigt att du ska känna dig trygg med hur vi hanterar dina och ditt barns personuppgifter. Därför är vi öppna med hur vi hanterar det. Vi skyddar den information som du anförtror oss med, samt följer de lagar och regler som finns för att skydda din integritet. Personuppgiftsbehandlingen regleras av EU:s dataskyddsförordning, även kallad GDPR.

Vi samlar bara in uppgifter som är relevanta för ditt eller ditt barns deltagande i vår verksamhet. Uppgifterna är endast tillgängliga för ledare/funktionärer i Stora Lundby scoutkår via personlig inloggning. Information samlas in när du/ditt barn ansöker om att bli scout, när du blivit medlem i scoutkåren och deltar i terminsaktiviteter och när du anmäler dig till olika arrangemang som kåren anordnar.

I korthet innebär vår hantering av personuppgifter följande.

• Personuppgifter kommer endast att sparas så länge som det är relevant.
  • Du kan när som helst begära ett utdrag över var dina personuppgifter finns med
  • Du kan begära att dina uppgifter ”glöms bort” i listor
  • Personuppgifter behandlas på ett säkert sätt och endast av ledare