Försäljning av Newbody-produkter

27 april, 2024 av annac
En tvåfärgad scouthalsduk, lila och mörkröd, med en gul kant.

Nu börjar vårens försäljning. Det här är en viktig inkomstkälla för vår scoutkårs verksamhet. Vi hoppas att så många som möjligt vill vara med och sälja.

Det har gått ut ett mejl till samtliga medlemmar om hur försäljningen av Newbody-produkter går till, med länk för att registrera en webbshop.

• Börja med att registrera en webbshop. Den används både för onlineköp och det som beställs från tryckt katalog. Det finns kataloger att hämta i scoutgården.
  • Dela gärna din webbshop på via sociala medier eller e-post för att få så stor spridning som möjligt.
  • I webbshopen registrerar köparen själv sin beställning, och du sköter sedan leverans och tar emot betalning. Det finns också möjlighet för köparen att välja att få varorna skickade till sig mot fraktkostnad (49 kr, fri frakt vid köp över 599 kr) vilket gör att man kan sälja även till personer som inte bor i närheten.
  • Dina kunder betalar till dig i samband med att varorna levereras. Varorna kommer till Scoutgården efter avslutad försäljning. Vi återkommer med information om leverans och betalning.
  • Om någon valt ett direktköp via din webbshop så har betalningen redan gjorts. Varorna kommer då att skickas direkt till kunden.

Försäljningen pågår till och med 17 maj. Då ska samtliga beställningar vara registrerade i webbshopen.