Varje märke har sin plats

• På vänster ärm sitter kårmärket högst upp där det står Stora Lundby scoutkår. Under det sitter distriktsmärket, Västgöta södra scoutdistrikt. Under dem sitter deltagande-, behörighets-, bevis- och intressemärken, de märken som scouterna tar under terminens möten.
  • Om ni har ett patrullmärke så ska det sitta på höger bröstficka tillsammans med åldersgruppsmärket (spårare/upptäckare/äventyrare/utmanare).
  • Sverige-, Europa- och flick/pojkscoutmärkena sätter du högst upp på höger ärm. På höger arm sätter du också märken du fått från läger och andra arrangemang du varit med på.
  • Ledare kan ha gått på olika utbildningar eller fått märken för att de varit ledare ett visst antal år. De ska sitta ovanför vänster bröstficka.