Tillsammans kan vi göra mer!

Vi tillsammans, blir vårt ledord.
Scoutledare och styrelsen behöver hjälp av scouternas föräldrar med att driva kåren. Det handlar både om att få inkomster och att sköta scoutlokalerna Scoutgården och Ljungslätt. Stora Lundby scoutkår förväntar sig att scouternas föräldrar hjälper till vid minst ett, gärna två tillfällen varje termin.

Vi får viktiga inkomster från marknaderna på Mjörnbotorget och från försäljning. Våra föräldrars olika kunnande och yrkeskompetens kan hjälpa oss så att vi i minsta mån behöver anlita extern hjälp. Kanske är din bästa sida att snickra, sy, baka, köra med släp, städa, bidra till styrelsearbete och administration eller hjälpa till på något annat sätt?

Just nu söker vi:

• fler ledare till vår äventyraravdelning
  • kanotförvaltare  som kan hjälpa till att se över kanoterna på Ljungslätt
  • marknadsansvarig(a) som håller i planering och genomförande av kårens försäljning på Mjörnbotorget vid marknader.

Har du en helt egen idé om hur du kan bidra på ditt bästa sätt ser vi också fram emot detta. Välkommen med förslag!

Här fyller du i vad du som förälder kan hjälpa till med. (öppnas i ny flik)